Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Alexius Heristalski ::
6,2 mio. EUR subvencij je tokrat pošlo v rekordnem času slabih dveh mesecev. Čez tri tedne bodo objavili nov razpis.
https://borzen.si/sl-si/podpore-za-mobi...
https://borzen.si/sl-si/podpore-za-mobi...
Zaradi razdelitve vseh razpoložljivih sredstev je bila v Uradnem listu RS št. 82/2025 objavljena sprememba, s katero oddaja vlog za subvencije za e-vozila fizičnih oseb ni več mogoča. V pripravi je nov javni poziv, po katerem bo oddaja vlog mogoča od predvidoma 18. 11. 2025 dalje. Na voljo bo 15,6 milijonov evrov sredstev.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini
Utk ::
VozilSemTiho je izjavil:
eGolf saga continues.
Če obnovimo še ne 5 let star eGolf s 50.000 kilometri, uvoz iz Nemčije prejšnji mesec javi napako na bateriji. Vleka na pooblaščeni VW servis (tisti kjer so mi trdili da imam še vedno garancijo na baterijo ko sem pripeljal avto na reden servis - beri menjavo kabinskega filtra za 170 EUR), kjer so rabili en teden da so ugotovili kje je napaka in da garancije ne priznajo ker je avto uvožen in in pa da itak garancija na baterijo ne velja na kontrolno enoto baterije ki je mimogrede del baterije. No potem še en teden za predračun. Potrdim, hočejo 1500 EUR da naročijo material, ki bo potem prišel v parih dneh.
Prevrti dva tedna naprej, materiala še ni, nimajo niti v tovarni in menda že trije eGolfi čakajo na enem servisu da pride material.
Torej v ponedeljek bo 4 tedne kar je pooblaščeni VW servis prejel vozilo in nimajo niti materiala, niti ne vedo kdaj lahko pričakujem material.
In jaz bedak sem kupil VW, ker sem mislil da bo vsaj podpora če gre kaj narobe...
S takim odnosom res zmanjkuje argumentov za električne švabe namesto kitajskih. Če ni nemške kvalitete niti garancije niti podpore, kaj jim potem ostane? Včasih so imeli bolj mehko armaturo, ampak za isti denar jih tudi tu kitajci že zdavnaj naščijejo.
codeMonkey je izjavil:
Izkusnja s kaksnim na MEB platformi verjetno ni enaka.
Se odnos vw spremeni če kupiš en ali drug avto? Ker predvsem to je tu problem. Crkne crkne, vsak lahko crkne, ampak kako se potem to rešuje...če VW reče BMK, potem ne moreš ok, bom pa kupil spet vw, ampak tokrat na drugi platformi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
codeMonkey ::
Problem je z deli. Egolf je prakticno na hitro skupaj zmetan projekt za manjsanje odskodnin. Itak da delov nimajo na zalogi in jih tudi ne producirajo tako hitro, kot za serijo, ki se proizvaja v nekaj stotisoc kosih. Saj lahko naceloma tudi s Teslo model S naletis na kaksen 10 let star sklop, ki mogoce ni direktno zamenljiv z novimi variantami, ko so jih vmes tako spreminjali, in spet lahko traja. Ne vem kako lahko z odnosom to resijo. Rabis dele.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
VozilSemTiho ::
codeMonkey je izjavil:
Problem je z deli. Egolf je prakticno na hitro skupaj zmetan projekt za manjsanje odskodnin. Itak da delov nimajo na zalogi in jih tudi ne producirajo tako hitro, kot za serijo, ki se proizvaja v nekaj stotisoc kosih. Saj lahko naceloma tudi s Teslo model S naletis na kaksen 10 let star sklop, ki mogoce ni direktno zamenljiv z novimi variantami, ko so jih vmes tako spreminjali, in spet lahko traja. Ne vem kako lahko z odnosom to resijo. Rabis dele.
Ne, manjka delov z odnosom ne morejo rešiti in če ima VW problem res samo pri eGolfu potem imam pač smolo in to je to. Tudi zato pišem da se sproži debata, mogoče ima kdo kaj več izkušenj, jaz z eno samo ne vem ali gre za smolo ali sistemski problem?
Ampak naj mi to od začetka povejo, tukaj je problem odnos po mojem mnenju. Ko sem se odločal ali popravljati pri njih ali avto odpeljati drugam je bilo rečeno par dni da dobijo dele in še par dni za menjavo.
Sedaj 2 tedna po tem ko sem se odločil da bodo popravljali oni in nakazal slabo polovico predvidenega zneska za popravilo, pa povedo da imajo že 3 eGolfe, ki čakajo na enak del in da jih ni za dobiti!
Eden izmed razlogov da sem se za eGolfa odločil je bilo tudi to da sem pričakoval da vsaj deli bodo. Če jih niso sposobni dostavljati, se tudi jaz sprašujem ali ni potem vseeno če kitajca vzamem naslednjič?
Je pa tudi res, da sedaj ko se malce pritožujem okrog slišim podobne zgodbe tudi za druge znamke in motorje za notranje izgorevanje, tako da mogoče ni elektrika problem in ni VW problem?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: VozilSemTiho ()
Utk ::
codeMonkey je izjavil:
Problem je z deli. Egolf je prakticno na hitro skupaj zmetan projekt za manjsanje odskodnin. Itak da delov nimajo na zalogi in jih tudi ne producirajo tako hitro, kot za serijo, ki se proizvaja v nekaj stotisoc kosih. Saj lahko naceloma tudi s Teslo model S naletis na kaksen 10 let star sklop, ki mogoce ni direktno zamenljiv z novimi variantami, ko so jih vmes tako spreminjali, in spet lahko traja. Ne vem kako lahko z odnosom to resijo. Rabis dele.
To mora proizvajalec znat in računat ko začne nekaj prodajat. Sploh če čez nekaj let opazi da se nek del kvari.
Ja, če vw glede podpore in servisa ni nič boljši od tesle in kitajcev, v čem je potem boljši?
codeMonkey ::
Jaz bom takoj napisal, ce bom imel probleme z Elroqom. In kaksna bo izkusnja. Zdaj je tema itak ze tako dalec, da nimamo kaj prevec debatirati ali je EV prava stvar ali ne (z izjemo obcasnih padalcev), ampak dejansko o izkusnjah. Podpiram. Vse kar trdim pa je, da je mogoce tezko posplositi zdaj to izkusnjo na celo VAG skupino in modele, ko gre za relativno specificen primer. Pa najdes take zadeve tudi drugje.
To, da pa Kitajci in Tesla predstavljajo resno konkurenco, pa tudi ne zanikam. Ampak letos, ko sem kupoval, me je Skoda najbolj prepricala. In po 15k km se se ni nic spremenilo. Za pravo oceno pa bo potrebno pocakati nekih 5 let.
To, da pa Kitajci in Tesla predstavljajo resno konkurenco, pa tudi ne zanikam. Ampak letos, ko sem kupoval, me je Skoda najbolj prepricala. In po 15k km se se ni nic spremenilo. Za pravo oceno pa bo potrebno pocakati nekih 5 let.
pegasus ::
codeMonkey je izjavil:
Jaz bom takoj napisal, ce bom imel probleme z Elroqom.Sodelavec mi je pojamral, da so mu med vožnjo crknili vsi zasloni in je ostal brez vseh informacij o hitrosti, bateriji, navigaciji ... in je moral potem prek obd2 na telefonu gledat te zadeve. In na servisu so rabili 3 tedne, da so to zrihtali ...
codeMonkey ::
Jaz sem danes narocil zimske gume, pa so mi samo od enega proizvajalca lahko garantirali, da pridejo naslednji teden, ko sem se tu. Vse ostalo dva tedna ali vec. Torej tudi to komaj resis v dveh tednih.
DamijanD ::
Sem objavil 2 linka v temi od SE, ker je tematika bolj za tisto temo kot pa za EVje
Baje da se EVClinic širi v Slovenijo
Baje da se EVClinic širi v Slovenijo
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()
kow ::
Prisle so ACEA (Evropa) stevilke za sept 2025.
Pure ICE avtomobili imajo samo se (bencinar 24.9% in dizel 8.1%) 33% trzni delez. Hibridi imajo 34.7%, PHEV 10.3%, BEV 18.9%.
Ce gledamo povsem nominalne stevilke. Lani se je do septembra v EU+EFTA+UK prodalo 3,340,074 bencinarjev, letos 2,698,530. Podobno je z dizli. Lani 1,055,541, letos 798,987. Stevilke za BEV so, lani 1,432,787, letos 1,796,688.
Pure ICE avtomobili imajo samo se (bencinar 24.9% in dizel 8.1%) 33% trzni delez. Hibridi imajo 34.7%, PHEV 10.3%, BEV 18.9%.
Ce gledamo povsem nominalne stevilke. Lani se je do septembra v EU+EFTA+UK prodalo 3,340,074 bencinarjev, letos 2,698,530. Podobno je z dizli. Lani 1,055,541, letos 798,987. Stevilke za BEV so, lani 1,432,787, letos 1,796,688.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
alekskac ::
Jeseni 2023 so blili 4 e-avtomobili na parkirišču naše službe (2 ID4 zgodnje generacije,1 eGolf in 1 Zoe). Danes ni nobenega več, tko da morajo bit kje drugje. Polnilnica je sicer fuč, pa mislim da ni to razlog.
alekskac ::
V našem malem selcu je tud od letos eden, Cupra. Eni še pri nas skeptično gledajo, tko v službi kot v našem kraju.
Gregor P ::
Na moji ulici z ene 50-imi hišami, še ni EV-jev, je pa par hibridov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Gregor P ::
Ne, to je kar lepo v Ljubljani in sploh ne na obrobju mesta. Ne poznam razloga, zakaj je temu tako.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
Očitno se nihče od njih ne vozi po Lj. Ker če je za kje EV dober je to mesto. Plus parking dobiš z malo sreče malo bližje česa zastonj.
Musashi ::
za po Ljubljani prav noben avto ni dober. Vseskozi stojiš v koloni. Kolo, ja tudi za po dežju. Nismo iz cukra.
Gregor P ::
Da, se strinjam, kolo za po Ljubljani je najboljše.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
karafeka ::
mn ::
Da, se strinjam, kolo za po Ljubljani je najboljše.
So kje kakšna zastonj parkirišča tam do ene 5 kilometrov do Bežigrada iz vzhodne strani, kjer bi lahko pustil avto in se s kolesom naprej peljal ?
Ni zastonj, ampak težko bo ceneje kot 1,3 EUR na dan:
https://www.lpt.si/parkirisca/lokacije-...